Pirkimo taisyklės ir sąlygos
1. Bendrosios nuostatos
1.1. Šios pirkimo–pardavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato UAB „Propakas“ (toliau – Pardavėjas) internetinėje parduotuvėje www.etikeciugidas.lt ir telefonu vykdomo prekių pardavimo sąlygas bei tvarką, taip pat apibrėžia Pardavėjo ir pirkėjo (toliau – Pirkėjas) teises, pareigas ir atsakomybę.
1.2. Prieš pateikdamas užsakymą Pirkėjas privalo susipažinti su šiomis Taisyklėmis ir Privatumo politika. Užsakymas gali būti pateiktas tik aiškiai patvirtinus sutikimą su Taisyklėmis.
1.3. Taisyklės taikomos visiems Pirkėjams, įsigyjantiems prekes nuotoliniu būdu – internetinėje parduotuvėje ar telefonu.
1.4. Pardavėjas turi teisę Taisykles pakeisti ar papildyti. Pakeitimai taikomi užsakymams, pateiktiems po naujos redakcijos paskelbimo. Užsakymams, pateiktiems iki pakeitimų, taikoma tuo metu galiojusi redakcija.
1.5. Taisyklės ir visos pirkimo–pardavimo sutartys sudaromos lietuvių kalba.
2. Informacija apie Pardavėją
2.1. Pardavėjas: UAB „Propakas“, juridinio asmens kodas 304241368, PVM mokėtojo kodas LT100010142019.
2.2. Registracijos adresas: Troškučių g. 1, LT-89101 Mažeikiai, Lietuva.
2.3. Kontaktai: el. paštas info@etikeciugidas.lt, tel. +37060215441.
2.4. Duomenys apie Pardavėją kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.
3. Prekės
3.1. Internetinėje parduotuvėje pateikiami prekių aprašymai ir nuotraukos yra skirti bendrai informacijai. Prekių spalvos, atspalviai ar kitos vizualinės detalės gali nežymiai skirtis dėl Pirkėjo įrenginio ekrano ypatybių.
3.2. Prekių pavaizduoti priedai ar aksesuarai gali neįeiti į standartinę komplektaciją, jei to aiškiai nenurodyta skiltyje „Prekės informacija“.
3.3. Pristatymo pakuotė gali būti pakeista siekiant užtikrinti tinkamą ir saugų transportavimą; toks pakeitimas nekeičia pačios prekės savybių.
3.4. Jei užsakytos prekės nebelieka ar jos nebeparduodamos, Pardavėjas nedelsdamas informuoja Pirkėją ir pasiūlo sprendimą: pinigų grąžinimą, pristatymo termino pratęsimą ar analogiškos prekės pasiūlymą. Pirkėjui nesutikus – užsakymas atšaukiamas ir lėšos grąžinamos.
3.5. Pardavėjas gali nustatyti minimalų ar maksimalų konkrečių prekių užsakymo kiekį vienam užsakymui.
3.6. Specialių pasiūlymų metu įsigyjant prekių rinkinį su dovana, dovana laikoma rinkinio sudėtine dalimi ir suteikiama tik įsigyjant rinkinį.
4. Asmens duomenų tvarkymas
4.1. Pirkėjo asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Pardavėjo Privatumo politika ir taikytinais teisės aktais (BDAR). Privatumo politika skelbiama svetainėje www.etikeciugidas.lt.
5. Sutarties sudarymas
5.1. Prekes gali įsigyti fiziniai asmenys nuo 16 metų ir juridiniai asmenys.
5.2. Pateikdamas užsakymą Pirkėjas patvirtina, kad turi teisę sudaryti sutartį ir įsipareigoja pateikti teisingus duomenis.
5.3. Mažiausia užsakymo suma mūsų parduotuvėje yra 12 EUR (be pristatymo išlaidų). Jeigu Jūsų krepšelio suma nesiekia 12 EUR, gali būti taikomas papildomas administravimo mokestis, skirtas padengti užsakymo paruošimo bei sandėlio proceso išlaidas. Tokiu atveju bendra užsakymo suma (prekės + mokestis) vis tiek bus ne mažesnė nei 12 EUR. Jei Jūsų krepšelis didesnis nei 12 EUR – jokių papildomų mokesčių netaikome.
5.4. Pirkėjui prieš patvirtinant užsakymą sudaroma galimybė peržiūrėti suvestus duomenis ir ištaisyti klaidas.
5.5. Sutartis laikoma sudaryta, kai Pirkėjas suformuoja krepšelį, pasirenka apmokėjimo būdą, patvirtina, kad susipažino su Taisyklėmis, ir apmoka užsakymą.
5.6. Apmokėjus užsakymą Pirkėjui išsiunčiamas užsakymo patvirtinimas el. paštu.
5.7. Paruošus užsakymą, Pirkėjui išsiunčiamas pranešimas el. paštu ir/ar SMS apie išsiuntimą arba apie galimybę atsiimti prekes.
5.8. Kiekvienas užsakymas registruojamas ir saugomas Pardavėjo sistemoje.
5.9. PVM sąskaita faktūra siunčiama el. paštu ne vėliau kaip per 6 (šešias) darbo dienas nuo prekių perdavimo kurjeriui ar atsiėmimo dienos.
5.10. Jei Pardavėjas dėl objektyvių priežasčių negali įvykdyti užsakymo, Pirkėjui sumokėtos lėšos grąžinamos nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų.
6. Taisyklių keitimas
6.1. Pardavėjas pasilieka teisę keisti Taisykles. Kiekvienam užsakymui taikoma ta Taisyklių redakcija, kuri galiojo užsakymo pateikimo metu.
6.2. Apie Taisyklių pakeitimus informuojama paskelbiant atnaujintą redakciją svetainėje; pakeitimo data nurodoma Taisyklių pradžioje ar pabaigoje.
7. Prekių grąžinimas ir sutarties atsisakymas
7.1. Pirkėjas – vartotojas turi teisę per 14 (keturiolika) dienų nuo prekių gavimo dienos atsisakyti nuotolinės sutarties be priežasties (CK 6.22810 str.), išskyrus Taisyklių 7.2 punkte nurodytas išimtis.
7.2. Atsisakymo teisė netaikoma sutartims dėl: (a) pagal specialius vartotojo nurodymus gaminamų ar aiškiai suasmenintų prekių (pvz., etikečių rulonai, satino juostos, lipdukai su individualia spauda, specifinėmis techninėmis savybėmis), neatsižvelgiant į tai, ar gamyba pradėta; (b) prekių, kurios po pristatymo dėl savo pobūdžio neatskiriamai susimaišo su kitais daiktais.
7.3. Norėdamas pasinaudoti atsisakymo teise, Pirkėjas turi aiškiai pranešti Pardavėjui (el. paštu ar raštu) apie sprendimą atsisakyti sutarties. Gavęs pranešimą, Pardavėjas pateikia patvirtinimą apie jo gavimą.
7.4. Prekės grąžinamos UAB „Propakas“, Troškučių g. 1, LT-89101 Mažeikiai. Pirkėjas privalo prekes išsiųsti arba perduoti Pardavėjui nedelsdamas ir ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų nuo pranešimo apie sutarties atsisakymą pateikimo dienos.
7.5. Kokybiškų prekių grąžinimo išlaidas apmoka Pirkėjas. Jeigu prekė nekokybiška (neatitinka sutarties, brokuota, sugadinta transportavimo metu), grąžinimo ir (ar) pristatymo išlaidas padengia Pardavėjas.
7.6. Grąžinamos prekės turi būti nenaudotos ir nesugadintos, originalioje tvarkingoje pakuotėje, su visa komplektacija ir priedais. Pirkėjas atsako už prekės vertės sumažėjimą, atsiradusį dėl veiksmų, nebūtinų prekei patikrinti (pvz., kai prekė naudota, pažeista pakuotė ar etiketės, trūksta priedų).
7.7. Grąžinant prekes būtina pateikti pirkimą patvirtinantį dokumentą (sąskaitą faktūrą, jos numerį, kvitą ar kt.) ir užsakymo numerį.
7.8. Pinigai Pirkėjui grąžinami ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų nuo grąžintų prekių gavimo arba nuo įrodymo apie prekių išsiuntimą pateikimo dienos (priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau).
7.9. Jeigu Pirkėjas pasirinko kitą, negu Pardavėjo siūlomą, prekių grąžinimo būdą, dėl kurio atsirado neproporcingos ar didesnės išlaidos, Pardavėjas neprivalo kompensuoti tokių papildomų išlaidų.
7.10. Pirkėjas visais atvejais išsaugo teises, kylančias iš netinkamos kokybės prekių pardavimo pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (CK 6.3641 str. ir kt.).
8. Pristatymas ir atsiėmimas
8.1. Pristatymo būdai: (a) pristatymas kurjerių tarnyba į Pirkėjo nurodytą adresą; (b) pristatymas į pasirinktą paštomatą; (c) atsiėmimas Pardavėjo biure (Troškučių g. 1, Mažeikiai).
8.2. Pristatymo terminai: įprastai 1–5 darbo dienos nuo apmokėjimo patvirtinimo; individualiai gaminamoms prekėms terminas derinamas atskirai ir gali būti ilgesnis.
8.3. Pristatymo kaina apskaičiuojama automatiškai užsakymo metu pagal krepšelio svorį, vertę, pristatymo vietą ir pasirinktą būdą. Aktualūs tarifai pateikiami skiltyje „Pristatymo informacija“.
8.4. Siuntos patikrinimas: gavęs siuntą Pirkėjas privalo kartu su kurjeriu patikrinti pakuotės būklę. Nustačius pažeidimą – pažymėti dokumentuose ir (ar) nepriimti siuntos; paštomato atveju – fiksuoti pažeidimą terminale ir nedelsiant informuoti Pardavėją.
8.5. Priėmus siuntą be pastabų, laikoma, kad siuntos pakuotė buvo nepažeista ir papildomos paslaugos suteiktos tinkamai, jei neįrodoma priešingai.
8.6. Nuosavybės teisė į prekes ir atsitiktinio žuvimo ar sugedimo rizika pereina Pirkėjui nuo prekių perdavimo momento. Jeigu vežėją pasirenka pats Pirkėjas, rizika pereina prekes perdavus Pirkėjo pasirinktam vežėjui.
8.7. Jei Pirkėjas neatsiima prekių per nustatytą terminą (pvz., iš paštomato), siunta grąžinama Pardavėjui. Pirkėjui neįvykdžius pareigos priimti prekes, Pardavėjas gali reikalauti atlyginti papildomas siuntos grąžinimo, sandėliavimo, atrinkimo ir pakartotinio siuntimo išlaidas.
8.8. Atsiėmimas vietoje: Pirkėjas informuojamas el. paštu/SMS/skambučiu, kai prekės paruoštos atsiėmimui. Įprastai paruošimo terminas – 1–2 darbo dienos, didesnio užimtumo metu – iki 5 darbo dienų. Atsiimti reikia per 3 (tris) dienas nuo pranešimo; neatsiėmus – užsakymas atšaukiamas ir lėšos grąžinamos per 14 dienų.
9. Prekių kaina, mokesčiai ir pristatymo išlaidos
9.1. Prekių kainos nurodomos eurais ir, jei taikoma, su PVM. Kainos galioja užsakymo pateikimo momentu.
9.2. Kainos gali keistis, tačiau pokyčiai neturi įtakos jau sudarytoms sutartims.
9.3. Pristatymo, užnešimo ir (ar) kitų paslaugų kainos nurodomos atskirai ir taikomos pagal užsakymo pateikimo metu galiojusius tarifus.
9.4. Pasikeitus PVM tarifui laikotarpiu nuo užsakymo iki pristatymo, kaina gali būti perskaičiuota, jei Pirkėjas dar nėra visiškai atsiskaitęs. Pirkėjui suteikiama teisė sutikti su perskaičiuota kaina arba atsisakyti užsakymo.
10. Atvirkštinis PVM (jei taikoma)
10.1. Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytoms prekėms gali būti taikomas atvirkštinis PVM apmokestinimas.
10.2. Atvirkštinis PVM netaikomas, jei užsakymą pateikęs PVM mokėtojas atsiskaito ne iš jam priklausančios banko sąskaitos.
10.3. Taikant atvirkštinį PVM, nuolaidų taikymas gali būti ribojamas.
11. Apmokėjimas
11.1. Pirkėjas gali atsiskaityti: (a) elektronine bankininkyste; (b) mokėjimo kortele; (c) juridiniai asmenys – bankiniu pavedimu pagal išankstinę sąskaitą faktūrą.
11.2. Pasirinkus elektroninę bankininkystę ar kortelę, mokėjimą rekomenduojama patvirtinti ne vėliau kaip per 12 (dvylika) valandų nuo mygtuko „Užsakyti“ paspaudimo; nepatvirtinus – užsakymas gali būti anuliuotas.
11.3. Užsakymo vykdymas pradedamas, kai Pardavėjas gauna banko pranešimą apie apmokėjimą (arba iš karto – mokant kortele).
11.4. „Tax Free“ paslauga internetinėje parduotuvėje neteikiama.
12. Pirkėjo pareigos
12.1. Pirkėjas privalo pateikti teisingus ir išsamius duomenis; pasikeitus duomenims – juos atnaujinti.
12.2. Pirkėjas įsipareigoja sąžiningai naudotis internetine parduotuve, nekenkti jos veikimui. Pažeidus – Pardavėjas gali apriboti ar nutraukti prieigą.
12.3. Pirkėjas privalo sumokėti už užsakytas prekes ir jas priimti Taisyklėse nustatyta tvarka.
12.4. Pirkėjas privalo prieš naudojimą apžiūrėti prekę ir įsitikinti, kad gavo teisingą prekę, komplektaciją ir kiekį.
13. Gamintojo garantija ir priežiūra
13.1. Kai kurioms prekėms taikoma gamintojo (ar tiekėjo) garantija; garantijos sąlygos pateikiamos dokumentuose, pridedamuose prie prekės.
13.2. Gamintojo garantija papildo, bet nepakeičia, įstatymų numatytų Pirkėjo teisių dėl netinkamos kokybės prekių.
13.3. Garantija galioja, jei laikomasi naudojimo ir saugojimo instrukcijų.
14. Pardavėjo pareigos
14.1. Pardavėjas įsipareigoja sudaryti sąlygas tinkamai naudotis internetinės parduotuvės paslaugomis ir pristatyti prekes per sutartą terminą.
14.2. Pardavėjas gerbia Pirkėjo privatumą ir tvarko asmens duomenis teisėtai, sąžiningai ir skaidriai, vadovaudamasis Privatumo politika ir teisės aktų reikalavimais.
15. Prekių kokybė ir neatitikties šalinimas
15.1. Pardavėjas užtikrina įstatyminę prekių kokybės garantiją. Trūkumai šalinami, prekės keičiamos ar grąžinamos pagal Taisykles ir taikytinus teisės aktus.
15.2. Pirkėjas, pastebėjęs trūkumus ar komplektacijos neatitikimus, nedelsdamas informuoja Pardavėją el. paštu info@etikeciugidas.lt ir pateikia: (a) užsakymo numerį; (b) trūkumo aprašymą; (c) įrodymus (nuotraukas ir pan.).
15.3. Pirkėjo reikalavimai: (a) neatlygintinas trūkumų pašalinimas per protingą terminą; (b) prekės pakeitimas tinkamos kokybės preke; (c) kainos sumažinimas; (d) sutarties nutraukimas ir kainos grąžinimas – kai trūkumų pašalinti ar prekę pakeisti neįmanoma arba dėl to susidarytų neproporcingos išlaidos.
15.4. Į skundą atsakoma ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų nuo jo gavimo.
16. Atsakomybė ir elektroninis parašas
16.1. Pirkėjas atsako už veiksmus, atliktus naudojantis internetine parduotuve, taip pat už pateiktų duomenų tikslumą ir prisijungimo duomenų saugumą.
16.2. Pardavėjas, kiek tai neprieštarauja teisės aktams, neatsako už nuostolius, atsiradusius, kai Pirkėjas nesilaikė Taisyklių ar Privatumo politikos, nors turėjo galimybę su jomis susipažinti.
16.3. Pirkėjo veiksmų patvirtinimas prisijungimo duomenimis (atpažinimo kodu) turi elektroninio parašo teisinę galią pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus ir yra leistinas kaip įrodymas teisme.
16.4. Pardavėjas atsako tik už tuos tiesioginius Pirkėjo nuostolius, kurie kilo dėl Pardavėjo kaltės ir yra numatytini kaip Taisyklių pažeidimo pasekmė. Pardavėjas neteikia garantijų dėl negauto pelno ar verslo praradimų.
16.5. Pardavėjas neatsako už trečiųjų šalių svetainių turinį, net jei nuorodos į jas pateikiamos Pardavėjo svetainėje, išskyrus atvejus, kai jose pateikiama informacija apie Pardavėjo siūlomas prekes.
17. Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės
17.1. Pardavėjas neatsako už įsipareigojimų nevykdymą ar pavėluotą vykdymą, jei tai įvyko dėl force majeure aplinkybių.
17.2. Apie tokių aplinkybių atsiradimą Pardavėjas informuoja Pirkėją, o įsipareigojimų vykdymas sustabdomas force majeure trukmei. Pasibaigus aplinkybėms – suderinama nauja vykdymo data.
18. Pranešimai ir komunikacija
18.1. Sąvoka „raštu“ apima ir elektroninius laiškus. Pirkėjas su Pardavėju gali susisiekti el. paštu info@etikeciugidas.lt arba paštu adresu Troškučių g. 1, LT-89101 Mažeikiai.
18.2. Pardavėjas visus pranešimus Pirkėjui siunčia Pirkėjo nurodytu el. pašto adresu.
18.3. Sutarties atsisakymo tvarka nustatyta Taisyklių 7 skyriuje.
19. Kitos nuostatos ir ginčų sprendimas
19.1. Bet kokiai sutarčiai tarp Pardavėjo ir Pirkėjo taikomos šios Taisyklės ir kiti jose aiškiai nurodyti dokumentai. Nukrypimai galimi tik rašytiniu šalių susitarimu.
19.2. Pirkėjas turi įstatymo numatytas teises dėl netinkamos kokybės prekių; Taisyklės jų neriboja.
19.3. Pardavėjas gali perleisti teises ir pareigas pagal sutartį tretiesiems asmenims; tai neturi įtakos Pirkėjo teisėms. Pirkėjas be rašytinio sutikimo perleisti teisių negali.
19.4. Jei kuri nors Taisyklių nuostata pripažįstama negaliojančia, likusios nuostatos galioja toliau. Negaliojančia pripažinta nuostata taikoma tiek, kiek ji nepripažinta negaliojančia.
19.5. Taisyklėms ir šalių santykiams taikomi Lietuvos Respublikos įstatymai.
19.6. Ginčai sprendžiami derybomis; nepavykus – Lietuvos Respublikos teismuose pagal Pardavėjo buveinės vietą, jei to nedraudžia vartotojų teisės. Vartotojai taip pat gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (Vilniaus g. 25, LT-01402 Vilnius, www.vvtat.lt) ar naudotis elektronine ginčų sprendimo platforma https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Paskutinė redakcija: 2025 09 05
